Medve szurdok

warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/itour/public_html/drupal/modules/programajanlo/programajanlo.module on line 8.
tura 192.jpg
Útvonal vázlat:Adatok:Leírás:

A Graz felé utazók, kirándulók figyelmét hívom fel egy egynapos, jópofa szurdoktúrára. A neve Bärenschützklamm. Figyelem! A szurdok május 1-október 31-ig látogatható. Május 1 előtt nem tanácsos belépni a területre, ugyanis a téli időjárás miatt a falétrák állapota nem biztonságos. Természetesen a nyitvatartási időre gyönyörűen rendbe hozzák mindezt. (mindkét mondat saját tapasztalat ) Graztól 40 km-re, északra fekszik Mixnitz. A falucskán átautózva elhagyjuk a települést, de a patakot követve hamarosan egy parkolóhoz érünk, innen már nem folytathatjuk autóval az utat; ez túránk kiindulópontja. Gyalogosan is tovább követjük a patak folyását. Ciklámenek, erdei virágok, vízesések tarkítják utunkat. Átkelünk egy fahídon; majd széles, meredek erdei úton érünk a szurdok bejáratához. (3/4 óra). Belépő felnőttek részére 3 euro. A Mixnitzbach által mélyített patakvölgyet okosan, sok-sok létra segítségével tették járhatóvá a turisták számára. (163-ig figyeltük, számozva vannak a létrák, hidak.). Sűrű, haragos zöld páfrányok felett találjuk az első létrákat, szintben haladva, de hamarosan meglátjuk a meredek sziklafalakat. Egy kis esőbeállónál megpihenhetünk, majd következik az igazi szurdokjárás. Patak felett, sziklafalnak simulva, néha remegő lábbal, hatalmas robajú vízesést csodálva sétálhatunk. Igazán gyönyörű! Egy óra múlva érünk a Bergwachthüttéhez, zárva találtuk, amolyan menedékházszerű; majd ¼ óra múlva már az utolsó patakhídon kelünk át, 10 perccel később pedig már a „kiszállóhoz” (Ausstieg) érünk. Ha csendben megyünk, és szerencsénk van, itt találkozhatunk zergékkel. 20 perc múlva már az 1209 méter magasan fekvő Guten Hirten fogadóban uzsonnázhatunk. Innen a tábla szerint a Hochlantsch csúcsa másfél óra. A piros-fehér-piros jelzést követjük. Erdős részen, majd sziklás turistaúton érünk a Hochlantsch (1721 m) keresztjéhez, ahol feltétlenül írjunk a füzetbe. Ha kigyönyörködtük magunkat, ugyanezen az úton jutunk vissza a fogadóhoz, (kb. ugyancsak másfél óra alatt) de itt már nem a szurdokon, hanem egy másik úton menjünk vissza a parkolóba. A fogadónál lévő táblák pontos útbaigazítást adnak! A meredeken lejtő úton egy óra alatt érünk vissza a szurdok bejáratához, ahonnan szintén a már megtett úton ¾ óra alatt leérünk autónkhoz. Gyakorlott túrázóként, kényelmes tempóban 7,5 óra alatt jártuk meg a Bärenschützklammot, és a Hochlantschot. Egy túrabot jó szolgálatot tehet a meredek részeken!

tura 124.jpg
tura 438.jpg

Hozzászólások

Mixnitz, Bärenschützklamm es Hochlantsch

Ma jöttünk haza a mixnitz-i turarol. :)
Nagyon hasznos volt elötte elolvasni ezt az irast erröl a valoban csodalatos helyröl, mert igy nagyjabol kepet kaphattunk arrol, h mi var majd rank.
Engedjetek meg, h nehany infot meg leirjak, hatha hasznara valik a többi olyan varosi puhanynak, mint amilyenek mi is vagyunk :D
Ugy indultunk neki, h ha az idöjaras is engedi, akkor megmasszuk a szurdokjaras utan a Hochlantsch-ot is. Hat engedte... masnap alig tudtunk megmozdulni... :D Az egesz kirandulasunk 9 orasra sikeredett, pont a sötetedes beallta elött ertünk vissza a parkoloba. Huhh, izgalmas volt, az utolso metereket mar temposan tettük meg, mar amennyire birtuk emelgetni a labainkat...
Na, de terjünk vissza az elejere. Kaptunk a szallasadonktol terkepet, ami nagyon hasznos volt a tura soran. (A hazigazda egyebkent nagyon kedvesen felajanlotta, h ha barmelyik pontnal ugy gondoljuk, h elegünk van, eljön ertünk. Ezek szerint ö nem nezte ki belölünk, h bevallaljuk a csucsot is :D) Szoval a terkepen az all, h a parkolo 492 m-en van. Innen kell eljutni a szurdok bejarataig 752 m magasra. Ezen a "normal" uton mi mar itt majd´ kiköptük a szmogos tüdönket, setanak nem neveznem ezt a 3/4 orat :). Utana a szurdok karpotolt minket, tenyleg egy csoda, amit mindenkinek latni kellene. Szerencsenk volt, mert rajtunk kivül alig voltak masok, igy nem kellett rohanni, mert "toltak" a mögöttünk haladok. 2 ora alatt jartuk meg, mert meg-megalltunk gyönyörködni, fotozni, amulni es elvezni a taj gyönyörüseget. Utana megpihentünk a hütteben (1209 m-en), ahol mar sokkal többen voltak, mert mas turautvonal is ott vegzödik. A felszolgalo mondjuk morcos volt, de megittuk a pohar sörünket, kicsit leszaradtunk, es mentünk is tovabb, mert a következö "szintig" meg mindenkeppen el szerettünk volna jutni. Ez azt jelenti, h 1209 m-röl 1396 m-ig, ahol egy masik hütte (Jockl) mellett egy kapolna volt a latnivalo (Schüsserlbrunn -amit egyebkent egy magyar grofnö gyermekenek csodalatos gyogyulasa miatt epitettek fel). Oda kb. fel ora alatt eljutottunk, de ott is megalltunk, megpihentünk, gyönyörködtünk.
Es itt kellett dönteni arrol, h megdöntjük-e a csucsot, vagy igen. :) Valoban masfel orat irnak az 1720 m-es csucsig, kb. nekünk is annyi kellett. De en a vegen mar nagyon türelmetlen voltam, annyira nem akart jönni az a kereszt... Mar egy ideje a hegygerincen mentünk, mar majdnem lefujt minket a szel, es akkor egyszercsak... FANTASZTIKUS VOLT!!! Meg sosem voltunk ilyen magasan, tenyleg felejthetetlen elmeny! Sajnos nem elvezhettük sokaig a latvanyt, mert elegge szoritott az idö, es csunya fekete felhök is gyülekeztek. :(
Lefele a hegyröl vitt minket a boldogsagerzes, fel sem tünt, h megint elment masfel ora, es hogy mar alig allunk a labunkon... Es meg csak ez utan jött az a Pürgelweg nevü ut, ami tulkeppen parhuzamosan megy a szurdokkal es annak bejaratahoz visz vissza. Na, az mar nagyon fajt...Nagyon meredek, viszonylag rövid uton kb. 500 m-t kell visszaereszkedni. Azt szivesen kihagytam volna :)
(Itt mi is talalkoztunk muflonokkal, tenyleg nem zavartattak magukat, es biztos szep volt a taj is, de azt mar nem tudtam annyira elvezni, mert mar szivesebben lettem volna a parkoloban...) A vegen mar nem tudtam eldönteni, h melyik rosszabb: a felfele kaptato, amikor kiköpöm a tüdömet, vagy a lefele ut, amikor mar minden porcikam fajt. :)))
Szoval leertünk szerencsesen az autonkhoz, eppen besötetedett, nagyon boldogok voltunk, h megcsinaltuk! Leginkabb attol a teljesitmenytöl, h kb. 1200 m szintkülönbseget tettünk meg 2x oda-vissza. Anelkül, h ezt elötte igazabol kiszamoltuk volna...
Es ezert is gondoltam, h ezt le szeretnem irni, mert bar most is vegigmennek az uton meg egyszer - az elmeny tenyleg mindenert karpotol!-, de talan maskepp allitanam be magam az ut elejen. Mindenkinek, aki vallalkozik erre, kivanok sok eröt, kitartast, es legalabb annyi szepseget es felejthetetlen elmenyt, mint amennyiben nekünk reszünk volt!

Rozi

kutya

sóska
Kedves Rozi! A Medve-szurdokban van függőleges létra ? Olyan amin egy kutya képtelen felmenni?